Historia marki Cornilleau to już ponad 70 lat istnienia i 50 lat doświadczenia w produkowaniu stołów i akcesoriów do tenisa stołowego. Sukces marki Cornilleau na całym świecie to przede wszystkim pasja do sportu - do gry w tenisa stołowego.
70 lat istnienia / 50 lat francuskiej receptury
W 2016 roku firma Cornilleau osiągnęła wiek 70 lat. Chciałem świętować tę rocznicę razem z wami wszystkimi razem, z rodziną, abyśmy wszyscy mogli się spotkać. To fantastyczna okazja dla jak największej liczby osób, aby poznać historię firmy, ponieważ, jak to się mówi, "aby wiedzieć, dokąd zmierzasz, musisz wiedzieć, skąd pochodzisz".
Jest to również doskonała okazja aby złożyć głęboki ukłon rodzinie Cornilleau.
Nastawieni na pracę zespołową, postęp i innowacyjność, kontynuujmy pisanie pasjonującej historii naszej firmy. Życzę wszystkim udanej podróży i wspaniałego wieczoru.
Michel Zany
Prezes
1946 rok, historia powojennego stolarza…
Młodzieńcze lata Emile'a Cornilleau
Historia Cornileau to przede wszystkim historia rodziny. W 1946 roku stolarz Emile Cornilleau wyjechał z Paryża, żeby zapewnić rodzinie lepszy byt. Zdecydował się osiąść w Oise w północnej Francji, miasta które potrzebowało rzemieślników, aby odbudować się po wojnie. Otworzył zakład stolarski w starym budynku rolniczym w Bonneil-les-Eaux. I tak zaczyna się historia…
"Przyjedź do Bonneuil, będziesz miał więcej pracy, niż potrzebujesz" - Brat przyrodni Emile'a Cornilleau
1969, "Potrzebujemy 300 stołów na Święta!"
Wczesne życie Pierre'a i pierwsze stoły do ping-ponga
W 1969 roku społeczeństwo konsumpcyjne silnie się rozwijało, miało zapotrzebowanie na rozrywkę. Odnosząc sukces, BHV Paris rozszerza swoją ofertę i pośrednio przekazuje plan Cornilleau: tworzenie stołów do ping-ponga. Świeże ambicje, nowe doświadczenie: firma rodzinna rozpoczyna przygodę, tworząc 3 prototypowe stoły. BHV Paris zamawia 300 stołów na Święta. Cornilleau dowiaduje się o tym w maju.
To prawdziwe wyzwanie dla Emile'a - drobnego stolarza, który musi przekształcić swój zakład w przedsiębiorstwo zdolne do produkcji dużej ilości stołów w krótkim czasie. Jego syn - Pierre - przekonuje go do tego. Emile Cornilleau inwestuje wszystkie swoje oszczędności w specjalistyczne narzędzia i podejmuje wyzwanie. Ta decyzja jest przełomową w historii Cornilleau: jest to wydarzenie przełomowe dla przyszłej marki ping-ponga.
"Maszyny… Po prostu idź i kup je!" - Pierre Cornilleau do swojego ojca.
1982 Wielkie wsparcie dla Cornilleau - Jacques Secretin
Początki marketingu. Więcej niż zwykły producent, Cornilleau ma zamiar stać się marką. W związku z tym, w celu stworzenia profesjonalnego wizerunku o wysokiej jakości, Pierre Cornilleau, który przejął rolę dyrektora firmy, za radą kupca z COOP (znaczny centralny dział zakupów w tamtym czasie), zaprasza wielokrotnego mistrza Francji i Europy 1976, Jacques Secretina, aby podpisać umowę partnerską. Zawodnik tenisa stołowego. Gracz ping-ponga miał wielki wpływ na historię Cornilleau. Przenosi swoją wiedzę o grze do pomocy przy projektowaniu stołów. Model 420 staje się "420 Secretina. W ten sposób dobra jakość i ceny są uzupełniane przez rozgłos. Dla firmy z fabryki jest to początek współpracy z mistrzami sportu.
"Kiedy zobaczyłem, że cofnął się o 10 metrów od stołu, że piłka uderzyła w ramę, po czym spadła z powrotem na stół, powiedziałem sobie, że być może mądrze było posłuchać mistrzów…" - Pierre Cornilleau
1988, Ping-pong wychodzi na zewnątrz
Rewolucja w toku. W latach '80 francuskie rodziny były zauroczone sportem na świeżym powietrzu, rodzinną i zdrową zabawą. Jednak… Stoły tenisowe do gry na zewnątrz nadal stoją na uboczu… Są po prostu za drogie. Pierre Cornilleau postanawia zrobić je bardziej… dostępnymi. Zespół techniczny bada materiały i rewolucjonizuje świat tenisa stołowego za pomocą materiału, który dotychczas był zarezerwowany dla przemysłu budowlanego: litego laminatu. Wprowadzono nową ofertę stołów outdoor. Od innowacji do innowacji, stoły Cornilleau stają się coraz bardziej wydajne i wytrzymałe, niezależnie od warunków atmosferycznych. To punkt zwrotny w historii tenisa stołowego.
"z dnia na dzień, dzięki naszym nowym technologiom, przystępujemy do produkcji tańszych stołów zewnętrznych…"
Wczesne lata '90, nowy talent w załodze
Nowa wizja przyszłości. Cornilleau pragnie stworzyć jeszcze silniejszy wizerunek marki, rozwijając swoją wiedzę i zalety produktu. Aby to osiągnąć, firma zatrudnia Michela Zany, którego misja będzie polegać na nadaniu Cornilleau wymiaru komercyjnego i marketingowego.Michel, szybko mianowany na Dyrektora Handlowego, pracuje ręka w rękę z Pierre'em Cornilleau, aktywnie budując firmę. Po niepowodzeniu negocjacji dotyczących dużej promocji z siecią supermarketów, które skupiały się wyłącznie na kryteriach cenowych, ogłasza swoją wizję przyszłości: wstrzymanie sprzedaży do supermarketów i pozycjonowanie marki na średnim i najwyższym poziomie, przy jednoczesnym poszerzeniu jej oferty do największych sklepów sportowych i międzynarodowych klientów. W tym czasie do firmy dołączył obecny dyrektor handlowy François Robert.
"Pierre, musimy przestać sprzedawać do supermarketów"
1993, Mistrz Świata ambasadorem marki
Wiedza i doświadczenie. Gracz tenisa stołowego, Jean-Philippe Gatien, Wicemistrz Olimpijski z 1992 roku wz Barcelony, zostaje oficjalnym ambasadorem marki. Natychmiast przekazuje swoje doświadczenie w kolegom z firmy. Kilka miesięcy później zdobywa tytuł mistrza świata w 1993 roku w Göteborgu. Jego lista osiągnięć sprawiła, że był najlepszym francuskim tenisistą wszechczasów. Pomiędzy firmą Cornilleau a "Philou" powstaje cenna współpraca dotycząca nadchodzących innowacji i wsparcia przyszłych mistrzów…
"Klucz do sukcesu odnosi się do szukania nowych wyzwań, zaufaj nam…" Jean-Philippe Gatien
"Miałem już kilka szkiców w szufladach" - Pierre Cornilleau
1995, Błysk geniuszu Pierra - składany stół do ping-ponga
Zawsze skok naprzód.Ciągłe innowacje to główny atut marki. Kiedy konkurencja zaczęła stawać się coraz bardziej intensywna, a stoły Cornilleau walczyły o trochę więcej, by wyrobić sobie markę, Pierre Cornilleau wprowadził innowacje na zupełnie nowy poziom i wpadł na genialny pomysł: kompaktowy stół. Po raz kolejny marka zaatakowała wszechświat tenisa stołowego, wprowadzając nowość zaprojektowaną w celu zaspokojenia potrzeb rekreacyjnego ping-ponga, szczególnie pod względem bezpieczeństwa i ergonomii.
Późne lata '90, Cornilleau
Podbicie 4 krańców Świata.Globalizacja rozprzestrzenia się coraz szybciej. Przekonany, że droga rozwoju Cornilleau jest międzynarodowa, Michel Zany decyduje się rozwinąć swoje zespoły i wdrożyć prawdziwy plan działania, aby podbić rynki eksportowe. Z biegiem lat produkty z rodziny Cornilleau rozkwitają na całym świecie, a dziś są obecne na 5 kontynentach i ponad 80 krajach. Laurent Colussi Corte, prawdziwy globtroter, jest twarzą i architektem stojącym za rozwojem Cornilleau za granicą.
"Twoim kluczem do sukcesu od początku był eksport!" Pierre Cornilleau do Michela Zany'ego
Od 2000, Innowacje obejmują stoły i znacznie więcej…
Rakietki, piłeczki i akcesoria. Rok 2000 był kluczowym dla marki: Pierre Cornilleau przeszedł na zasłużoną emeryturę i przekazał kierownictwo Michelowi Zany, który zdecydował, że nadszedł czas na urozmaicenie asortymentu. Szeroka gama rakietek rekreacyjnych, takich jak Jean-Philippe Gatien, została szybko wprowadzona na rynek. Pięć lat później firma Cornilleau we współpracy z Michelin stała się pionierem, opracowując gamę rakiet zewnętrznych wykonanych z materiałów kompozytowych z polimerów i elastomerów. Ówczesny dyrektor techniczny, Stéphane Mithieux, jest wielkim rzemieślnikiem stojącym za projektem TACTEO. Dzięki temu firma jeszcze bardziej wzmacnia pozycję specjalisty od ping-ponga, oferując szeroki i jeszcze bardziej wszechstronny i innowacyjny asortyment.
"Musimy kontynuować, by ryzykować…" - Michel Zany
2009, Cornilleau robi gigantyczny skok w profesjonalne stoły
Stworzenie Drużyny Cornilleau. Rewolucjonizując rekreacyjny świat tenisa stołowego, Cornilleau przygotowuje się do rozszerzenia wpływów marki na najwyższym poziomie. W celu dopracowania swoich zaawansowanych technologicznie produktów na zawodowy rynek, firma rekrutuje zespół specjalistów ds. marketingu oraz badań i rozwoju, integrując jednocześnie Jean-Philippe'a Gatiena z zespołem marketingowym. W 2010 roku Simon Gauzy dołącza do Zespołu Cornilleau. Hugo Calderano zrobi to samo dwa lata później. Odtąd wsparcie tych młodych sportowców w dążeniu do doskonałości leży u podstaw firmy. Należący do najlepszych na świecie, Simon i Hugo rzucają kolory marki Cornilleau na wszystkie światowe korty.
2016 to produkt przede wszystkim!
W swoim czasie Pierre Cornilleau i jego zespół wymyślili bezpieczne, funkcjonalne rozwiązania, które były prawdziwym ciosem dla reszty pod względem przełomów technologicznych. Najnowsza linia stołów do użytku zewnętrznego Crossover wprowadzonych w 2016 r. jest tego doskonałym przykładem. Projekt uosabiał kulturę firmy Cornilleau od ponad piętnastu lat. Utrwalając kulturę projektowania i umieszczając ją w samym centrum strategii nowych rozwiązań, mogli jedynie wzmocnić wizerunek i pozycję lidera.
"Sztuka poznawania sposobu łączenia formy i funkcji pozwala nam wyróżnić się z tłumu" - Michel Zany
Przyszłość
Zmierzając ku świetlanej przyszłości, wszyscy razem! Kobiety, mężczyźni, dzieci i wartości.
Cornilleau żyje z i dla tenisa stołowego od 50 lat. Wszystkie 3 000 000 wyprodukowanych stołów Cornilleau rozciągało się od Paryża do Pekinu! Oprócz coraz silniejszej sieci dystrybucji z naszymi partnerami na całym świecie, ważna jest również oferta i jakość produktu. Nie wspominając oczywiście o nowych pomysłach i rozwiązaniach oraz misji Cornilleau.
"Jedno jest pewne: nic nie da się zrobić bez ciebie. Moje marzenie: każdy może napisać własną historię w wielkiej historii firmy ". - Michel Zany